" Changing for good is not a sin. Though it will cost you blood and tears for a start." - Sun , Versus ; Hlovate

Monday 22 October 2012

Kongsi.

Honestly, berkongsi sesuatu yang kita suka sangat manis dan indah rasanya. Malah, dapat berkat lagi. but yeah. aku adalah manusia yang paling kedekut dalam soal makanan. Tidaklah seperti temanku dua orang itu si Mar dan Piekaroro. Kiela lebih kurang ja macham aku. ahah.

Tapi tentang benda lain, kalau memotivasikan, adalah kegemaran. Aku suka baca cerita variasi macam dalam terfaktab, Langit Illahi (oke anda sekalian sila cari sendiri blog itu) etc. Abah kata, meniru benda yang baik itu bagus. Means, kalau benda yang bawa kebaikan tu, kita ikutlah. Kalau ndak bagus, tinggalkan. Kalau kita nampak orang baca Quran, ikutlah. Tapi kalau nampak orang meniru dalam exam, janganlah ikut. melainkan bila keadaan terpaksa. ahem.

Disebabkan rasa suka berkongsi benda yang boleh bagi manfaat dengan orang lain, entah machammana dapat ilham daripada Allah, maka terciptalah satu blog yang diterajui oleh bloggers yang cool amat. Kami masih dalam proses memperbaiki, mengeluarkan idea dan etc sebelum blog itu diperkenalkan secara rasmi. Blogger yang join blog ni semuanya atas pilihan aku secara peribadi, ofkos la kroni aku jak sekalian kan. 

Misi dan Visi blog ini adalah untuk memotivasikan, memberitahu, berkongsi, dan berdakwah. bukanlah niat untuk jadi femes dan ramai follower seperti terfaktab (my one of favs belog) mahupun belog belog femes yang lain. adapun... ceh. ayat macham hikayat Merong Mahawangsa. haha. kendatipun, cewahh. oke sep sep. ke laut. Most of blogger yang kena pilih adalah pemilik blog yang blognya penuh dengan cerita travel, atau jenis santai, atau jenis yang penuh falsafah, atau yang terel bab doodles, atau yang lawak, atau yang serius dan berbahasa baku, ada yang tiada tujuan seperti yang sedang menulis ni. Oke bohong. mana boleh tiada tujuan. oh, mungkin lebih kepada tiada style sendiri la. yalah yalahh. tengah cari identiti la ni tsk tsk! Kaaa identiti makan jak aku ni? Haiz!

So insyaallah nanti belog yang ordinary ini akan diperkenalkan secara rasmi, barisan blogger pun akan diperkenalkan insyaallah. nama belog belum sah lagi sebenarnya. hehehe. Satu ja tujuan belog ni sebenarnya. Untuk dapatkan mardhatillah :) insyaallah.

Oke, gotta go. Mau mekap sikit belog tuh. belog ni pun ndak lagi dipeduli sejak ada 'anak angkat' baru tu. ehehe. Bersabarlah ya belog ku sayang! *wink* 

No comments: